onsdag 22 juli 2009

Mjau nu är vi tillbaka!

Många har noterat att hemsidan krånglat och mest haft ett eget liv under de senaste veckan, men nu har jag fått någorlunda koll på det hela och de flesta problem är lösta :)
Det går att beställa osv, men ja, mycket fattas! Vem saknar inte alla gosiga halsband tex... men don't worry, dom och hundratals nya dyker upp så fort jag bara hinner. Tro mig, det är MYCKET att göra just nu!

Det ekar dessutom tomt i klädkammaren på hemsidan men det gör inte butiken kan jag lova, jag måste bara räkna allt osv så kommer det upp igen på hemsidan, var så säker! Det har dessutom kommit in mängder med nya saker (igeen!) men nu ska vi få upp det som redan finns inlagt så vi får lite struktur på det hela ;) Det nya måste ju fotas osv och det är ju lite jobb med det.

Dessutom har jag skaffat ett större lager samt en ateljé, så nu får vi plats med mängder mer varor, lättare koll på lager ch möjlighet att ha fler storlekar osv. och framför allt SKOR! Jag lär ju inte vara den enda som saknar skor på hemsidan, så det dyker upp i augusti-september. Börjar lite lätt med T.U.K så får vi se vad som händer sen :)

Här kommer lite bilder från Peace & Love:

Linnea var en snäll flicka som hjälpte till! Anna åkte hem innan det knappt börjat och Alex blev sjuk, men jag och Linnea hade det kul ändå!

Jag hade min nya care bears-klänning på mig, yey för den!

Tältet utifrån!

Tältet inuti!

Många väskor var det! ^__^

Här är en av alla härliga kunder! Visst passar hans väska bra ^^

Jag har tyvärr inga bilder från Arvika men alla ni som hjälpde till och gjorde det möjligt: Elsa, Emelie, Jeanette, Ellen & Elin, god bless you! (eller nåt sånt ;)

Ps, missa inte att butiken har sommar-öppettider fram till 2/8, nämligen:
Torsdag-fredag kl. 12-16
Lördag kl. 12-15

XOXO,
Jenny

12 kommentarer:

Anonym sa...

Mähe Ello :''>

Jag planerar nog att komma till affären nu när det är sommarlov, och då blir det antagligen när jag ska åka till Liseberg. Då tänkte jag att det var bra att veta hur långt det är från Liseberg till affären och om det är för lång att gå hur ska man ta sig dit med buss osv? *o* (bor inte i Göteborg)

Och jag förstår att allt tar jättelång tid att ladda upp på hemsidan och så, så jag undrar om ni har några gulliga hoodies/luvtröjor i affären och isf vad är priset (sådär hur mycket den billigaste och dyraste kostar)

En till och en sista sak jag undrar är om 'britelace, rexlace och spagettio' används som löshår? Och isåfall hur får man fast det under håret?

Skulle vara megasuperduper tacksam för svar :'3

ByeBye Kissu
( hoppas på svar o(^-^)o )

Jenny sa...

Hej!
Ja det är inte så långt mellan liseberg och vår butik, enklast är att ta spårvägen från valand, hållplatsen innan/efter (beroende från vilket håll man kommer) till korsvägen (4an) eller hållplatsen efteråt med 5an. kolla på eniro för att se en karta vart saker ligger och www.vasttrafik.se för avgångar osv. :)

tröjorna ligger på ca 399-499:-

all plast flätas fast i håret, det är inte svårt. Vanligtvis används det i samband med dreads.
MVh Jenny

Josefin sa...

Gillar verkligen den carebears tröja =) Syr ni upp efter beställning? Skulle vilja ha ett linne :P
rosa-kiwi@hotmail.com

kei-kei sa...

Här kommer jag igen *o*
maha menmen jag och typ resten av underbara decora/lolita/etc folket här i sverige skulle bli överlyckliga om ni kunde fixa och sälja circle lenses i butiken

Baibai nyappy

//kei-kei

chiaki sa...

Nu får jag verkligen lust att besöka er butik!!
Men tyvärr har jag inte möjlighet,, jag bor nämligen i Finland, och även om jag ska till Sverige i oktober, så kommer jag ändå bara att röra mej i Sthlm D;
Fast jag har ännu inte riktigt fattat, kan man beställa era saker på internet?
kram <3

btw så har jag tipsat om den här bloggen och om butiken på min och min kompis j-fashion - blogg ;)

Jul i Laloland sa...

Hej!

Jag blev precis kär... i Krambjörneklänningen. Jag skulle så gärna vilja köpa en. För den är nog det finaste jag någonsin sett tror jag. Hur gör man? går det överhuvudtaget??? Kan man köpa en i affären???

Kawaii ligger på listan över favvoaffärer på min blogg.( http://julilaloland.blogspot.com/)
Hos dig/er kommer jag köpa mången julklapp.
Tips: Fixa en "önskeliste-funktion" i shopen så kan man maila ut sin lista till släkt och vänner innan jul =)
/Jessica

Anonym sa...

Hej :)
Kan du inte lägga upp skor på hemsidan? Om ni nu säj'ljer skor :) annars grym sida ;D

Errajka sa...

Kittytyger? Finns dessa hos er? Det är ju ett måste när man är förälder! Vad är det för olika material i så fall? Stretch? Öglad baksida? Eller endast bomullstyg?

Jenny sa...

Många kommentarer här :) Svarade på några för några veckor sedan men det har tydligen aldrig kommit upp.

Josefin:
Nej vi syr tyvärr inte upp såna. :(

Chiaki:
Alltså du kan ju beställa på vår hemsida, www.kawaiidesign.se vi skickar till Finland! Bara välj posten worldwide när du skickar din beställning. :)

Amorsken:
Nej tyvärr kan du inte köpa den, men roligt att du gillar den :) Så fort min dotter börjar på dagis så ska jag börja jobba på en egen kollektion med klänningar :)
Hela hemsidans grund kommer byggas om men vi viet inte när det kommer ske, kanke kommer det en önskelist-funktion då :)

Lolipop:
Jo vi har kinaskor för tillfället, men vi väntar fortfarande på nya, inte mycket som finns i lager. Dom kommer nästa vecka! Men vi kommer få in andra skomärken under hösten :)

Errajka:
Nej vi säljer inga tyger så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

Jul i Laloland sa...

Hej igen!

Kanske du kan tipsa om vart du köpt tyget till krambjörnsklänningen?

väntar med spänning på den nya shopsidan =)

/Amorksen

Melli sa...

Hej :)
Jag undrar lite om hårtoningarna,
Stargazer, kommer ni få in fler färger där te.x. Rosa?

Jenny sa...

Amorsken: Nej det är företagshemligheter! ;)

Melli: Jo det kommer senare i september! :)